KOBOLD MAGAZÍN svět zážitků

Trénink s koboldem, při kterém budete žasnout i vy!

Trénujte při úklidu!
Zdraví
Třída energetické účinnosti A+ (spektrum A+++ až D)
Chtěli byste jít sportovat, ale musíte nejprve doma uklidit? Žádný problém! Abyste si řádně zacvičili, můžete využít svých každodenních povinností. Když zkombinujete domácí práce jako úklid, žehlení nebo vysávání s vhodnými kondičními cviky, přinese vám to hned několik výhod. Budete mít čistý útulný domov, zároveň se budete udržovat v kondici a navíc ještě také ušetříte čas! Přesvědčte se sami - náš trénink s Koboldem změní vaše domácí práce ve skutečné kondiční cvičení!

1. část: Zahřívací fáze

Utírání prachu: Náš trénink musí začít tzv. „zahřívací“ fází. Touto úvodní fází zahřejeme naše tělo, aby bylo pružnější a méně náchylné ke zraněním, nežli by tomu bylo se „studenými“ svaly. Zároveň nám tato zahřívací fáze napomáhá psychicky se naladit na trénink – soustřeďte se a jděte na věc! Vezměte vlhký hadřík a zbavte svůj byt prachu. Vsaďte se, že s vaší oblíbenou hudbou a příslušnými tanečními kreacemi vám zahřívání půjde samo. 

2. část: Výzva pro tělo

Úklid koupelny: Pro dokonalou čistotu a úspěšný boj s vodním kamenem vám nejen z ekologických důvodů doporučujeme vydrhnout vanu a sprchu ekologicky odbouratelnými čisticími prostředky. Skvrny od vodního kamene lze mimochodem krásně odstranit roztokem octa a vody nebo kyselinou citrónovou. Chemikálie škodí vám i životnímu prostředí – a navíc snižují účinnost našeho fitness programu. S ekologicky šetrnými alternativními čisticími prostředky spálíte totiž při této činnosti za půl hodiny v průměru 150 kilokalorií! To odpovídá 30minutovému cvičení. Chcete zvýšit intenzitu tréninku? Dělejte dřepy, abyste dosáhli na místa v úrovni země.

Vysávání: Je těžké uvěřit, že vysávání je srovnatelné s intenzivním tréninkem zaměřeným na posilování svalů a koordinaci. Cílenými a energickými pohyby můžete za hodinu spálit okolo 200 kilokalorií – stejný počet kalorií spálíte během půl hodiny lyžování. Pokud přitom pokrčíte kolena a při vysávání uděláte výpad, můžete posilovat nohy a hýždě současně. Nezapomeňte obě nohy zatěžovat střídavě – zaručujeme, že budete pociťovat namožené svaly!

3. ČÁST TRÉNINKU S KOBOLDEM

Fáze zklidnění: Zatímco žehlíte hromadu prádla, vrátí se tepová frekvence a tělesná teplota na normální úroveň. Průměrná klidová tepová frekvence dospělého člověka je přibližně 60 až 70 tepů za minutu, protahovací cvičení v této fázi jsou dokonalým závěrem. Mezi žehlením ohněte pravou nohu v koleni a uchopte rukou pravý kotník. Zkuste držet obě kolena vedle sebe a táhněte pravou nohu vzhůru směrem k hýždím. Pokud máte problém udržet rovnováhu, opřete se o žehlicí prkno. Cítíte pnutí ve stehnu? Držte tuto pozici po dobu nejméně 30 sekund a poté vyměňte nohu.

Závěr: Tímto tréninkem získáte dvojí užitek. Na konci intenzivního „úklidového tréninku“ nebude zářit jen vaše domácnost, nýbrž také vaše tělo a úsměv, který si sami vykouzlíte na rtech! Díky tomu vás bude úklid bavit a udržovat ve formě. 

Věšení prádla: Kdo by si to pomyslel? Jestliže se 30 minut věnujete prádlu, spálíte na konci stejný počet kalorií, jako kdybyste hráli půl hodiny badminton. Při věšení prádla dbejte na to, abyste se ke koši stále neshýbali. Šetrnější k zádům je, pokud při uchopení každého kousku prádla půjdete do dřepu. Tím trénujete stehna a hýžďové svaly současně. Kromě toho můžete také využít tohoto úkolu ve vaší domácnosti, abyste zlepšili svou rovnováhu. Zkuste uchopit prádlo a pověsit je, když budete stát na jedné noze. Není to tak snadné, že?

Mytí oken: Kdy jste naposledy myli okna? Namáhavá domácí práce, kterou člověk rád odkládá. Nejpozději na začátku jara však nastává den zúčtování. S našimi příslušnými kondičními cviky pro domácí práce už neexistují žádné výmluvy pro odkládání této činnosti. Horní část zad se dobře prokrví, tvarují se paže a průměrně se spálí podobný počet kalorií jako při půlhodinovém volejbalovém zápase. Během mytí si udělejte přestávku, postavte se ve vzpřímené poloze před okno, předloktí s pažemi svírají pravý úhel, dlaně směřují dovnitř. Poté zvedněte obě paže do strany, dokud lokty nedosáhnou výšky ramen (ramena přitom současně tlačte dolů). Při nádechu se vraťte pomalu zpět do výchozí pozice. Po zkušebním kole si můžete vzít láhve s vodou o objemu 1,5 litru nebo činky. 15–20 opakování po každém umytí okna učiní z tohoto cviku skutečný trénink!

KNOW-HOW:

Takto se správně dělají dřepy!

Postavte se do mírného stoje rozkročného přibližně na šířku ramen. Obě chodidla směřují lehce ven. Při pohybu dolů nejprve vysuňte hýždě dozadu, poté pokrčujte kolena. Dbejte na to, aby kolena nepřečnívala přes prsty u nohou. Udržujte rovná záda a jděte do dřepu tak hluboko, jak je to možné. Chodidla se nesmí zvedat ze země – váha musí být přenesená na patách. Když se stehna dostanou do pozice vodorovné se zemí, vraťte se zpět do stoje. Hotovo!

COŽE? Během jednoho cviku jste aktivovali 400 svalů!

Kobold SP600

Revoluční pomocník pro úklid pevných podlah za vlhka, který vysává i vytírá zároveň.